> צור קשר ונחזור אליך
או בטלפון: 0722-60-10-67

הקשר בין עיצוב האתר

הקמת אתר אינטרנט היא פרויקט שמורכב משורה ארוכה של פרטים ומאנשי מקצוע מנוסים ואיכותיים. מפתח האתרים הוא זה שיתכנן את הקודים ויבנה את המסגרת של האתר, איש התוכן ידאג לנסח את המסרים השיווקיים בצורה מדויקת ולהעביר ללקוחות את המידע החשוב ביותר, ואילו מקדם האתרים יתכנן קמפיינים שיעזרו לקידום האתר בגוגל וברשתות החברתיות. עם זאת, אחד הגורמים המשמעותיים והמשפיעים ביותר על הצלחתו של האתר הוא העיצוב שלו, וזוהי נקודה משמעותית מאוד גם אם לעיתים נדמה שאנחנו שוכחים להתייחס אליה משום שאנחנו עסוקים באיתור מילות חיפוש ובתכנון מודעות לגוגל אדוורדס. לעיצוב האתר יש השפעה עצומה על הגולשים שלנו ועל הצרכנים הפוטנציאליים, ולכן רגע לפני שאתם מחליטים להשיק את האתר שלכם עצרו ובדקו האם הוא באמת מושך והאם אתם, כלקוחות שמגיעים לראשונה לאתר אינטרנט חדש, הייתם מעוניינים להישאר בו עוד קצת.

תמונות, צבעים ופונטים

עיצוב האתר שלכם למעשה מורכב גם הוא מכמה וכמה אלמנטים עיקריים, והדרך הטובה ביותר להבטיח שילוב נכון ומדויק ביניהם היא להיעזר במעצב בעל ניסיון וידע מתאימים בתחום של עיצוב גרפי, וכן באדם יצירתי שיידע לתרגם את המסרים ואת היעדים שלכם לעיצוב מרהיב. מי שלמד את תחום העיצוב באופן יסודי ומקצועי, וגם ניחן בחוש טבעי ובכישרון, יידע לבחור את התמונות המתאימות לכל פינה באתר, וגם למקם אותן בדיוק במקום הנכון. כך, אם אתם בונים אתר תדמיתי לחברה שפונה להורים צעירים סביר להניח שהשימוש העיקרי יהיה בתמונות עם ילדים, ואם המוצר הוא אימוני כושר ככל הנראה יופיעו תמונות מחיי היומיום במכון הכושר או בשיעורי הפילאטיס – ולא תמונות של נופים ירוקים בשוויץ. גם לצבעים יש משמעות אדירה, ואין ספק שלאתר שקהל היעד שלו הוא גברים הסבירות שייעשה שימוש בצבע הוורוד הוא נמוך, ובהתאמה ייבחרו גם הפונטים, כאשר הנטייה הכללית היא להתרחק מפונטים קלאסיים (כמו אריאל או דייויד) לטובת פונטים ייחודיים יותר שיהיו עגולים ורכים יותר למוצרי תינוקות וילדים, אבל ישרים וברורים יותר למוצרי טכנולוגיה, לדוגמה.

הקשר בין התוכן לעיצוב

המעצב הגרפי אמנם אינו עובד באופן צמוד עם כותב התוכן (לרוב הם אף אינם מכירים זה את זה) ובכל זאת נראה כי הקשר בין שני התחומים הוא קשר חזק שקשה לנתקו. זאת משום ששני האלמנטים יחד משפיעים בצורה משמעותית על מצב הרוח של הגולש ועל האווירה הכללית באתר, ולרוב אתר אשר מבקש להעביר מסרים חדים ונוקבים יותר (למשל אתרים לקידום מוצרים הפונים לרגשות של פחד או כעס) ישתמש בצבעים חזקים יותר כמו אדום, ובטקסטים חזקים ונוקשים יותר. במקרים רבים המילים ישפיעו על העיצוב ובשלל אירועים אחרים ההיפך יהיה נכון יותר. אם כן, הקפידו על הקשר בין השניים וזכרו שהמטרה העיקרית שלכם היא לתכנן אתר מרשים ומושך, שהלקוחות שלכם לא ירצו לצאת ממנו כל כך מהר.

מאת: ווב.אי.די - בניית אתרי אינטרנט
WEBID
מדורג 5 מתוך 5, דרגו 1

תגובות