> צור קשר ונחזור אליך
או בטלפון: 0722-60-10-67

תשתית טובה לקידום אורגני

איך לבנות אתר עם תשתית טובה לקידום אורגני?

בניית אתר עם תשתית טובה לקידום אורגני נחלקת למספר שלבים עיקריים :

 

  • מחקר מילות מפתח
  • יצירת היררכיה מתאימה לאתר
  • שימוש בטכניקות מתאימות ליצירת אתר מהיר שמתפקד היטב על כל סוגי המכשירים בשוק
  • שילוב מילות המפתח בתגי המטה והתוכן
  • חיבור עם כלים שונים של גוגל

מחקר מילות מפתח

זהו למעשה השלב הראשון בו אנחנו שואלים את עצמנו מהו תחום העיסוק העיקרי של האתר ויותר חשוב מכך, אילו תשובות אנחנו יכולים לספק לגולשים שירצו למצוא מידע ספציפי באמצעות גוגל. על מנת לקבל הערכה ראשונית של נפח החיפושים הרלוונטיים אלינו, נוכל להשתמש בכלי הידוע בתור מתכנן מילות המפתח (יש קודם כל לפתוח חשבון Adwords לשם לכך). לדוגמה, אם האתר שלנו הוא אתר של עורך דין העוסק בירושות, נוכל לראות שהמילים שהכי רלוונטיות אלינו הן "עורך דין ירושה" , "חוק הירושה", "צו קיום צוואה", "בקשה לצו ירושה" וכך הלאה.

 

רצוי לא לבחור במילות מפתח כלליות מדי כמו למשל "עורכי דין" משתי סיבות עיקריות : ראשית, המילים האלו עלולות להביא לנו תנועה שכלל לא תהיה רלוונטית אלינו. שנית, המילים האלו הן בדרך כלל מאוד תחרותיות ולכן הסיכוי שנצליח להתברג עליהן במקומות ריאלים בתוצאות החיפוש הוא קטן יחסית (בדרך כלל אפשר גם לראות שאלו המילים עם הכי הרבה חיפושים).

יצירת היררכיה מתאימה לאתר

לאחר שיש בידינו את רשימת מילות המפתח הרלוונטיות, נצטרך לחשוב איך לשלב אותן בתוך האתר על מנת שנוכל ליצור היררכיה מתאימה. לדוגמה, סביר להניח שאת עמוד הבית שהוא העמוד החשוב ביותר באתר נרצה לקדם על הביטוי "עורך דין ירושה", ואילו את שאר מילות המפתח נרצה לשלב בתור עמודים משניים או למקם אותם בפינת מאמרים אם יש לנו מספר רב שלהם (לעיתים גם את המאמרים עצמם נוכל לחלק לקטגוריות שונות).

 

בכל אופן, הכלל החשוב ביותר הוא שלאתר יהיה מבנה ברור : איזה עמוד הוא עמוד אב ואילו עמודים הם העמודים הבנים שלו וכך הלאה בסדר יורד מבחינת חשיבות למנועי החיפוש. היררכיה זו חייבת להשתקף גם בתפריטים אותם  אנחנו יוצרים, ולא יזיק להוסיף תמיכה גם ב"פירורי לחם" ( Breadcrumb,תוספת לכל עמוד המראה למשתמש היכן בדיוק באתר הוא נמצא).

 

טיפ נוסף הוא שחשוב ליצור קישורים פנימיים בתוכן העמודים עצמם, לא בהכרח בהתאם להיררכיה נוקשה, וזאת כדי שיהיה קל למנועי החיפוש למצוא גם התאמה נושאית בין העמודים. לדוגמה, מאמר על צו ירושה יכול לקשר למאמר המסביר את המונח עיזבון, וכך הוא למעשה גם מחזק אותו בתוצאות החיפוש. 

שימוש בטכניקות מתקדמות ליצירת אתר מהיר ונוח

 כיום גוגל כמנוע חיפוש שם דגש רב על חווית המשתמש והנוחות של האתר. במילים אחרות, אתר מהיר שנראה היטב על מגוון גדול של מכשירים כגון סמארטפונים וטאבלטים, יהיה מדורג במקרים מסוימים במקום גבוה יותר מאשר אתר מיושן שאינו משתמש בטכנולוגיות העדכניות ביותר. לכן, חשוב מאוד לבחור בחברת בניית אתרים היודעת כיצד לעבוד עם כלי פיתוח מתקדמים וליצור אתר אלגנטי ומהיר.

 שילוב מילות המפתח בתגי המטה והתוכן

לאחר שיש לנו בסיס לאתר מהיר ואלגנטי, נרצה לשלב את מילות המפתח בתוכן שלו בצורה חכמה. למה הכוונה? לכל עמוד באתר יש מספר חלקים חשובים שנקראים על ידי מנועי החיפוש ובכלל זאת כותרת (Title), תיאור (Meta Description), כותרת פנימית ראשית (H1) וכותרות משניות (H2,H3,H4 וכך הלאה...). את הכותרת והתיאור רואים בדרך כלל בעמודי התוצאות של גוגל, אלא אם כן האלגוריתם סבור שהן לא רלוונטיות מספיק או שהן ארוכות מדי.

 

בהנחה שלכל עמוד יש לפחות מילת מפתח ראשית אחת ("צו ירושה") ועוד מספר מילות מפתח שהן נגזרות שלה (מסמכים צו ירושה או מעקב צו ירושה) עלינו לשלב את המילה הראשית קודם כל בכותרת ובתיאור בצורה מעט שונה, ולאחר מכן גם בטקסט עצמו ובכותרות הפנימיות. (לא בהכרח בראשית).

 

את מילות המפתח הנגזרות נוכל לשלב באופן חופשי יותר. העיקרון המנחה כאן הוא לשמור על כתיבה שתיראה טבעית ושמיועדת קודם כל לבני אדם ולא למנועי החיפוש. כמו כן, אין מספר קבוע וידוע מראש של חזרות  (מה שהיה ידוע פעם בתור "צפיפות מילות מפתח") ואפשר להשתמש גם בגרסאות שונות של אותה המילה עם אותיות בכל"מ או מילות חיבור. (לדוגמה, "מעקב אחר צו ירושה")

חיבור עם כלים שונים של גוגל

לאחר שיש לנו אתר מלא בתוכן שעבר אופטימיזציה למנועי חיפוש, עלינו לחבר אותו לשירותים שונים וחינמיים של גוגל. שני השירותים החשובים ביותר הם Google Analytics ו - Webmaster Tools. הראשון מיועד לקבלת הערכה של תנועת הגולשים הנכנסת לאתר והאופן שבו הם מתקשרים איתו (לדוגמה, כמה זמן הם נמצאים בכל עמוד ומהו המסלול הפופולארי ביותר מדף הבית) והשני מיועד לקבלת מידע על האופן בו גולשים מוצאים את האתר דרך שאילתות בגוגל ולדיווח על תקלות אפשרויות עם האתר (לדוגמה, עמודים רבים שמחזירים שגיאות 404). שני השירותים הללו יחדיו נותנים לנו תמונת מבט כוללת על ביצועי האתר ומקלים עלינו מאוד לעקוב אחר תהליך הקידום העתידי שלו. (בין אם נבחר לבצע אותו בעצמנו או באמצעות חברת קידום חיצונית).

 

המאמר באדיבות חברת Start-SEO  - המתמחה בנושא קידום אתרים אורגני ושאר פתרונות שיווק באינטרנט!

 

מאת: ווב.אי.די - בניית אתרי אינטרנט
WEBID
מדורג 5 מתוך 5, דרגו 1

תגובות