> צור קשר ונחזור אליך
או בטלפון: 0722-60-10-60

הדגשים חשובים בבניית אתר סחר

אתם כבר יודעים שלא די במוצר מעולה כדי שהעסק ישרוד, שלא לומר ישגשג. נכון, למוצר שלכם יש השפעה עצומה על ההצלחה העתידית של העסק שלכם אבל כדי למשוך קונים חדשים ולקוחות חוזרים, אתם לא יכולים להסתמך רק על איכות המוצר.

 

איכות המוצר היא כבר לא הסיבה העיקרית שבגללה אנשים קונים מותג מסוים, והרבה יותר חשוב לספק ללקוחות חווית לקוח כוללת בעלת ערך.

 

 

מהי חוויית לקוח במסחר האינטרנטי?

בין אם זו חנות מקוונת של מעצבת תכשיטים או חנות לבגדי תינוקות – חווית הלקוח במסחר האינטרנטי מתייחסת לכלל נקודות המגע (מעורבות, מחשבה או תחושה) החולפות בין הלקוח למותג שלכם, כפי שהן נחוות מנקודת מבטו של הלקוח.

 

חווית הלקוח מקיפה את כל מה שמתרחש מהרגע שבו הוא שומע על המותג שלכם.

 

חשוב להבין:

  • אין דרך אחת ויחידה ליצירת חווית לקוח נפלאה עבור הקהל המקוון שלכם.
  • לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, חווית הלקוח המקוון מורכבת ממספר מרכיבים שאתם, כספקים, צריכים להיות מודעים אליהם.

 

 

מהם הדברים היוצר חווית לקוח?

  1. חווית לקוח לפני ביצוע הרכישה

חווית הלקוח המקוון מתחילה הרבה לפני שהאדם הופך מלקוח למשלם. כאמור, החוויה מתחילה ברגע שבו האדם מבחין במותג שלכם. מכאן ואילך כל מה שיקרה (או לא) בינו לבין המותג שלכם – נחשב לחלק מחוויית הלקוח.

 

מה זה אומר?

אם החנות המקוונת תצליח להבהיר באופן מיידי את ערך המותג שלכם גם ללקוח הפוטנציאלי הפחות מתעניין, קיים סיכוי די טוב שבעתיד הקרוב הוא יומר לקונה.

 

איך מושכים את תשומת לב הגולשים?

החוויה לפני הרכישה צריכה לתת ללקוח מענה לשלוש שאלות חשובות:

  • מה מציע לי המותג?
  • מה יצא לי מזה?
  • מהן האפשרויות שלי?

התשובה לשלוש השאלות האלה ניכרת בנגישות שאתם מציעים ללקוח, הדורשת רק כמה לחיצות עכבר או מסך.

 

יש דרכים יעילות רבות להעברת מידע זה ללקוחות המקוונים הפוטנציאליים, וחשוב לבדוק איזו דרך מתאימה לקהל שלכם.

 

כשאתם מעניקים ללקוחות הפוטנציאליים מידע וחוויה מסבירת פנים, אתם משיגים שלושה דברים חשובים:

  • אתם מספקים ללקוחות ערך יזום, עוד לפני שאתם מבקשים מהם משהו (זה יוביל אותם לסמוך על המותג שלכם תוך כדי התקדמותם במסע הקניות).
     
  • אתם מכינים את הלקוחות לביצוע הקניה המדויקת שתאפשר להם להשיג את היעדים שלהם בצורה הטובה ביותר (זה יחזק עוד יותר את האמון שלהם במותג שלכם).
     
  • אתם מציבים בסיס להצלחה ולצמיחה עתידיות ומציבים את הלקוחות שלכם בדרך ליעדים, שהם אפילו לא יודעים עדיין, שיש להם.

 

  1. שופינג ורכישות בחוויית הלקוח המקוון

מובן מאליו שחווית הלקוח המקוון מורכבת גם מהרגעים הסובבים את הרכישה עצמה. המפתח שיגרום ללקוח לצעוד את הצעד לקראת קניה בפועל, כרוך באספקת כמה פיסות מידע מרכזיות כמו:

  • מפרט המוצר, המחיר והזמינות.
     
  • מדיניות האתר כמו: החזרות, החלפות או דמי משלוח.
     
  • מדיניות המותג/החברה (למשל מידע על פעילויות של החברה למען הקהילה).

כל המידע הזה ויותר, יכול להיות הגורם המכריע בשאלה אם הלקוח הפוטנציאלי יהפוך לקונה או לא.

 

זכרו: אם אתם לא מספקים את המידע הזה בחנות המקוונת, סביר להניח שחווית הלקוח תסתיים לפני שתתבצע רכישה.

 

 

  1. חווית הלקוח לאחר הרכישה

זו טעות גדולה לחשוב שלאחר שהלקוח ביצע רכישה, העבודה שלכם הסתיימה, השגתם לקוח חוזר ואתם יכולים לנוח על זרי הדפנה!

 

אדרבה, כעת עליכם להתאמץ ולהתמקד בהשארת הלקוח החדש כך שיחזור לבצע רכישות נוספות.

 

המטרה שלכם היא לגרום ללקוחות להמשיך לחזור לחנות המקוונת ולבצע קניות נוספות בתדירות גבוהה עד כמה שניתן. כדי שזה יקרה, עליכם לשמור על קשר הדוק עם הלקוחות שלכם מכאן ואילך.

 

מה זה אומר?

  • להעביר ללקוחות מידע באופן קבוע ויזום במגוון ערוצים – כמו: עדכונים, הודעות או הצעות לקידום מכירות.
     
  • לפתח תכניות, אירועים ויוזמות אחרות, שיאפשרו לכם להעביר ערך מוסף לקהל הלקוחות שלכם.
     
  • לבקש משוב מהלקוחות המרוצים והלא מרוצים שלכם, ולפעול בהתאם.

 

ברגע שאנשים קנו ושילמו, אתם צריכים להתייחס אליהם כאל לקוחות לחיים. אבל הם אף פעם לא יבטיחו שיחזרו, ואין להם שום סיבה לעשות זאת אלא אם תתנו להם סיבות טובות לכך.

 

ולאחר שאמרנו כל זאת, חלק גדול מהעברת חווית לקוח מעולה במסחר האינטרנטי כרוך בידיעה כיצד יכולה החנות המקוונת שלכם להמשיך להיות בעלת ערך ללקוחות, ככול שהזמן עובר.

מאת: ווב.אי.די - בניית אתרי אינטרנט
WEBID
מדורג 3 מתוך 5, דרגו 45

תגובות