במציאות של היום חייב כל עסק להשקיע בשיווק יעיל ואפקטיבי כדי להגדיל את המכירות, לזכות בבידול מהמתחרים, לחזק את המותג, למנוע נטישת לקוחות ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות. אחד מכלי השיווק היעילים ביותר בעידן האינטרנט הוא דיוור לרשימת תפוצה; חשוב להדגיש כי שיווק בדואר אלקטרוני מביא לתוצאות רצויות ומוכחות, וכל עסק שמעוניין להגדיל את מכירותיו חייב ללמוד כיצד להשתמש בכלי החשוב והיעיל הזה, וזאת מעבר לפעילות השיווקית השוטפת במדיה החברתית ובערוצים נוספים.
להכיר את הלקוחות והנרשמים ברשימת התפוצה
לרשימת התפוצה יש ערך רב עבור העסק שלכם, כאשר הגודל לא בהכרח קובע, אלא דווקא האיכות ואופן השימוש שלכם בכלי הדיוור. באמצעות שליחת דואר אלקטרוני על בסיס קבוע ולא חד פעמי אתם יוצרים קשר עם הנרשמים ברשימת התפוצה. כמובן שאין להפריז בשליחת מיילים, אלא לפעול באופן מתון ועקבי, כאשר ההמלצה היא בדרך כלל לשלוח דוא"ל אחת לשבוע.
כך למעשה אתם יוצרים עם הזמן קשר אישי עם הנרשמים ברשימת התפוצה, יכולים לשלוח להם מיילים שיווקיים כדי להציע מוצרים חדשים או מבצעים מעניינים, ומדי פעם כדאי לשלוח מידע בעל ערך לנרשמים, להציע הטבות שונות, לשלוח הזמנה לאירוע שאתם מתכננים בעסק, לשלוח סרטון הדרכה על מוצר מסוים וכדומה.
באמצעות כלי הדיוור תוכלו לקבל סטטיסטיקות חשובות כדי להבין איזה מיילים מתאימים יותר לנרשמים ברשימת התפוצה, ואיזה מהמיילים זכו לאחוזי פתיחה גבוהים וליחס המרה גבוה. כך אתם משפרים את טכניקות המכירה שלכם, יכולים להגדיל משמעותית את מכירות העסק, וגם זוכים ללקוחות קבועים ולא מבססים את המכירה רק על לקוחות מזדמנים.
כדאי גם אחת לתקופה לשלוח לרשימת התפוצה שלכם בקשה להשתתפות בסקר קצר; תוצאות הסקר יאפשרו לכם להכיר טוב יותר את הלקוחות, להבין מהם הצרכים הייחודיים שלהם, ללמוד איזה מוצרים מעניינים אותם, וכך להתאים את הדיוור האלקטרוני כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
דיוור אלקטרוני באמצעות מערכת מתקדמת
לאחר שהבנתם כי דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה נחוץ לעסק שלכם כדי להגדיל מכירות ולהגביר חשיפה למוצרים חדשים, חשוב להצטרף לשירות במיקור חוץ. באמצעות מערכת מתקדמת אפשר לנתח ביעילות את תוצאות הקמפיינים והמיילים שאתם שולחים לרשימת התפוצה, לחלק את הנרשמים למספר קבוצות ולשלוח לכל קבוצה דוא"ל המתאים למאפייניה. כמו כן, אפשר לבדוק מהו יחס ההמרה, כמה נרשמים פתחו וקראו את הדוא"ל, האם הם לחצו על הקישור המצורף, איזה מוצר הם רכשו באתר, האם הם השאירו פרטים בדף נחיתה ועוד.
תגובות