> צור קשר ונחזור אליך
או בטלפון: 0722-60-10-60

סוגי אתרים שחשוב להכיר ב-2022

 

רשת האינטרנט כידוע מלאה אתרים, כפי שיער מלא בעצים. וכמו שישנם עצים ממינים שונים, ישנם אתרים מכל מיני סוגים. סקרנו את סוגי האתרים שחשוב להכיר ב-2022, ומדוע כדאי להבין את ההבדלים ביניהם. 

אתר שהוא כרטיס ביקור

הסוג הראשון של אתר שכדאי להכיר זה אתר יחסית פשוט להקמה, אבל יחד עם זאת ערכו רב. זהו אתר שמשמש ככרטיס ביקור של העסק, סוג של מיניסייט. הוא מאופיין בהיותו אתר יחסית מצומצם, יחד עם זאת הוא גם נכס דיגיטלי בעל תועלת עסקית. באתר זה יש עמוד אחד או כמה עמודים מקסימום, לא יותר. אפשר לראות את הסוג הזה בתור אתר תדמיתי "בקטנה".

אתר שהוא בלוג

אתרי בלוגים היו קיימים באינטרנט כמעט מתחילת הדרך. יחד עם זאת, כיום אתרי הבלוג המובילים נחשבים למושקעים במיוחד ומגיע אליהם הרבה טרפיק. בלוג עשוי להיות אישי או סובב סביב מידע מקצועי או תחום עניין מסוים. מטרה מרכזית של אתר מסוג זה היא בניית מוניטין של הכותב כדמות מובילה בתחום. מעבר לבניית האתר, שיכולה להיות ברמה גבוהה לא פחות משל אתרי תדמית, בלוג מצליח מתבסס על העלאת פוסטים בתדירות רבה. לעיתים אתרים כאלה משולבים באתרים עסקיים.

אתר עמוד נחיתה

עמוד נחיתה נבנה לרוב על מנת להביא טרפיק דרך קמפיינים שיווקיים וממומנים. עמוד מסוג זה מציע הצעת ערך עסקית שיווקית. העמוד עשוי להוביל ישירות לאתר מכירות, לביצוע פעולת מכירה, למילוי טופס השארת פרטים וכדומה.

אתרי מסחר ומכירות

אתרים כאלה מבוססים על עמודים רבים ומדובר על חנות מקוונת. הם יכולים להכיל קטלוג עשיר ועשויים להיות עסק בפני עצמו או להיות הזרוע המקוונת של עסק מסחרי שפועל גם מחוץ לרשת. מטרתו העיקרית ולפעמים היחידה של האתר היא למכור מוצרים. חנות מסוג זה ניתן להקים בפלטפורמות שונות, חלקן מאפשרות לבעלי החנות להוסיף מוצרים ולבצע עדכונים שוטפים, בעצמם.  

אתר תדמיתי

הסוג הזה הינו יחסית בסיסי, אף שהוא יכול להיות מעוצב לתפארת. לרוב לא נראה בו פיצ'רים רבים והוא עשוי למעשה להיות די סטטי. מטרתו להיות מעין פרסומת או עמוד אודות מורחב על העסק. באתרים כאלה ניתן לשלב עם הזמן עמודים רבים, להעלות גלריות, בלוגים ועוד. לרוב זה לא יהיה אתר מכירה שבו מוצעים מוצרים שונים לרכישה אונליין. פתרון לעסק שרוצה נוכחות ראשונית ברשת, בדמות אתר ממש ולא מיניסייט.

אתרי תוכן גדולים

הסוג האחרון שאותו נרצה לציין נקרא פורטל. פורטלים הם אתרי תוכן גדולים, בדרך כלל, שמושכים טרפיק רב. הם יכולים להיות מיועדים לקהל יעד מסוים או לציבור הרחב. ההצדקה הכלכלית לאתרים הללו נשענת על היכולת להטמיע פרסומות ולקיים שיתופי פעולה שיווקיים מסחריים בזכות תנועת גולשים עצומה. חלק מהפורטלים מעסיקים כותבים קבועים וחלקם מאפשר העלאת תוכן גולשים, שעובר סינון כזה או אחר.

מאת: ווב.אי.די - בניית אתרי אינטרנט
WEBID
מדורג 3 מתוך 5, דרגו 1

תגובות