בניית אתר אינטרנט – כמה טיפים שיעזרו לכם בהמשך
הנה 5 טיפים חשובים לאתר אינטרנט מוצלח.
- בניית אתרי אינטרנט למשתמש:
דע את המשתמש הפוטנציאלי של האתר ובנה את אתר האינטרנט למשתמש זה.
זה לא משנה אם זה אתר קניות, אתר אינפורמטיבי או עסקי, תמיד יש לזכור את סוג המשתמשים שיבקרו באתר וליצור אתר עבורם.
העיצובים צריכים להיות מושכים כך שיעבירו את המסר בצורה יעילה למשתמשים.
תוכן האתר צריך להיות ייחודי ורלוונטי למוצר או לשירות המסופק בצורה כזאת שהמשתמשים ימצאו בזה עניין ואינפורמטיביות.
- בנה סרגל ניווט פשוט
חלק בלתי נפרד בבניית אתרי אינטרנט הוא הניווט.
יש ליצור תפריטים וסרגלי ניווט פשוטים על ידי הכללת הדפים החשובים מקושרים מהתפריט ראשי, תפריטי סיווג, וכן הלאה. עבור אתרי אינטרנט גדולים, יש לכלול תיבת חיפוש בקצה הסרגל כך שתהיה אפשרות ללקוחות לחפש ולקבל את הדפים הרלוונטיים.
מפת אתר חשובה לאתרי אינטרנט כדי ליצור סדר שיאפשר למבקרים ומנועי החיפוש ניווט קל.
- הפוך את האתר למהיר יותר
לא לכל המשתמשים שיבקרו באתר יהיה חיבור אינטרנט מהיר.
אטרקטיביות האתר והעיצוב האיכותי יהפכו לחסרי תועלת אם הדפים לא יטענו בצורה מהירה.
גוגל למשל, מציעה יכולות ניטור ביצועי אתר באמצעות כלים כגון PageSpeed, YSlow, ו- WebPagetest.
- פונקציונאליות
לפני בניית רכיב פונקציונאלי כזה או אחר, שאל את עצמך האם זה באמת נחוץ לאתר.
אם אתה מיישם באתר בלוג או פורום, וודא שכל הפונקציות עובדות כמו שצריך על מנת לאפשר חוויית משתמש מעולה.
אם האתר שלך הוא בתחום המסחר, ודא שאפשרויות התשלום, מוצר וניהול הזמנות וכל מה שקשור במכירות יעמוד בסטנדרטים.
- תאימות דפדפן
ודא כי האתר מתואם עם פלטפורמות אינטרנט וניידים שונות.
ברגע שאתר נוצר, יש לסקור את המראה והפונקציונאליות שלו בדפדפנים שונים כדי לוודא שהמשתמשים מקבלים את אותה חוויה בכל הדפדפנים.
חברת לפיתוח אתרי אינטרנט מקצועית מכירה את הטיפים ואת הטקטיקות ביצירת אתר אינטרנט יעיל ומוצלח.
פיתוח אתר טוב דורש מאמץ וכישורים מעיצוב לקידוד לאורך תהליך הפיתוח כולו.
קצת על קידום אתרי אינטרנט
יש לך אתר אינטרנט ואתה כל הזמן שומע את המושג קידום אתרי אינטרנט ואינך מבין מה הכוונה ?
אתה מבין מה זה קידום אתרי אינטרנט אבל אינך יודע כיצד לבצע זאת ?
ובכן במאמר זה נסביר מהו קידום אתרי אינטרנט ונתייחס למנוע החיפוש המוכר והטוב : גוגל.
גוגל למעשה מציעה לנו 2 אפשרויות קידום:
- קידום ממומן
- קידום אורגני
קידום ממומן למעשה פועל כמו פרסום בעיתון או בכל מדיה אחרת למעט הבדל אחד ומשמעותי ביותר.
בעבר כאשר בעל עסק פרסם מודעה בעיתון, הוא שילם על המודעה FIXED PRICE מה שנקרא, בלי כל קשר לכמות האנשים שקנו את העיתון, או לכמות האנשים שפתחו את הדף בו מופיע המודעה שלך או שקראו את המודעה שלך. אם ננסה לקשר זאת לקידום הממומן של גוגל, גוגל באה ואומרת פרסם אצלנו ושלם רק על מי שקרא את המודעה שלך !
וזהו ההבדל הכל כך משמעותי בפרסום המודרני כיום של גוגל. כאן חבויה האטרקטיביות של קידום ממומן בגוגל.
זה נקרא PPC (PAY PER CLICK) או בעברית "תשלום עפ"י לחיצה" כלומר שלם רק על מי שלחץ על המודעה שלך.
אם נסתכל על זה בראייה רחבה יותר- הכסף שאתה משלם עבור הקידום הממומן שווה כל גרוש כי בעצם אתה משלם רק על מי שראה את המודעה שלך ומי שראה את המודעה זה לקוח פוטנציאלי, כי אחרת הוא לא היה לוחץ על המודעה. שלא כמו בעיתון-אנשים רבים יכולים לקרוא את המודעה שלך אבל הם לא באמת מעוניינים במוצר או בשירות שלך.
קידום אורגני זהו אומנות וכאן נדרשים אנשים מקצועיים שיודעים לבצע קידום אורגני.
הקידום האורגני זהו קידום חינמי ללא עלות אך כאן יש תחרות רבה מכיוון שלא כולם מופיעים בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל. במילים פשוטות באה גוגל ואומרת- אנו נציג אותך גבוה יותר ככל שאתה תעמוד בתנאים לכך. ומהם התנאים ?
על מנת שגוגל תשמור על איכותה וטיבה כמנוע החיפוש הטוב בעולם, היא מעוניינת לפרסם רק אתרי אינטרנט איכותיים ומגוונים. על מנת שגוגל תוכל לבדוק אם האתר שלך איכותי הוא קודם כל צריך להיות בנוי בקוד שהוא ידידותי למנועי החיפוש על מנת שיוכלו לקרוא את התוכן המוצג באתר.
גוגל גם מתרה בך, בעל האתר, לשמור על גיוון ואיכות התוכן- אתרי אינטרנט סטטיים שאינם מחליפים ומגוונים את התוכן שלהם אינם עדיפים על מנועי החיפוש.
שימוש נכון במילים המרכיבות את התוכן שלך, שנקראות בשפה המקצועית, מילות מפתח, ידרגו את האתר שלך גבוה יותר. כלומר נדרשת כאן חשיבה נכונה בבחירת מילות המפתח שיהיו רלוונטיות לסוג העסק וכמו כן שיחפפו למילים בהם ישתמשו הגולשים.
לשם כך, קידום אורגני דורש ידע מקצועי ורצוי לשכור שירותיו של אדם או חברה המתמחים בכך.
מודעות המשתמשות בקידום ממומן מופיעות בראש תוצאות החיפוש ובצידו השמאלי של הדף,
כאשר תוצאות אורגניות מופיעות במרכז הדף.
ממומלץ לבעל עסק שזה עתה הקים אתר אינטרנט להשתמש ב 2 מסלולי הקידום על מנת ליצור חשיפה מרבית ראשונית לעסק. לאחר מכן ובמידה שהאתר בנוי נכון ומקודם נכון ניתן להפסיק את הקידום הממומן.
למעשה קידום ממומן הוא "כאן ועכשיו" כאשר קידום אורגני הוא חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך ועקב כך נחשב לקידום המועדף מבין השניים.
תגובות