תפקידו של משרד פרסום בעידן האינטרנט
רבות דובר על השפעת האינטרנט על חיינו בתחומים השונים. אין ספק כי כניסת האינטרנט לחיינו השפיעה מאד לא רק על החיים הפרטיים אלא גם על המקצועות השונים כמו למשל מקצוע הפרסום. אם בעבר היה נהוג לעשות שימוש בעיתונות הכתובה על מנת לפרסם מוצרים שונים, הרי כיום משרד פרסום נוהג לפרסם גם באינטרנט. אם פעם הסיסמה הידועה אם אתה שם אתה לא שם אתה לא קיים התייחסה לספר טלפונים, הרי כיום מקובל להשתמש בסיסמה בהתייחסות לאינטרנט.
כיום כאשר לא מעט אנשים מבלים את זמנם הפנוי בגלישה באינטרנט, זה רק טבעי כי השלב הבא של חברות הפרסום יהיה להגיע לקהל הלקוחות שנמצא באינטרנט. אם בעבר משרדי הפרסום עבדו באמצעות שליחת הודעה לעיתונות, הרי כיום קהל היעד שלהם נמצא ברשתות החברתיות. אותן רשתות חברתיות אשר החלו במטרה למצוא קשרים מהעבר הפכו כיום לכלי מרכזי בקרב משרדי פרסום רבים. כל משרד פרסום המכבד את עצמו ורוצה להגיע לקהל היעד שלו עושה שימוש ברשתות החברתיות. החשיפה לה זוכה משרד פרסום הינה גבוהה למדי ולכן נוכחות באינטרנט הינה חשובה ביותר.
משרד פרסום באינטרנט- חדשנות זה שם המשחק
לפני שנעסוק בחשיבותו של האינטרנט, כדאי שניגש לעניין הפרסום. פירוש המונח פרסום הינו העברה של מסרים לקהל יעד באמצעות דרכים שונות. אם בעבר היו דרכים רבות בהן ניתן לפנות אל קהל היעד, הרי כיום בעת התפתחות הטכנולוגיה ניתן למצוא דרכים נוספות. משרדי פרסום אינם יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור ולפרסם קמפיינים בשיטות הישנות אלא הם צריכים להתעדכן בכל הנעשה על מנת לא לאבד את קהל היעד שלהם שנמצא כבר במקומות אחרים מלבד העיתון. אין ספק כי שיטות הפרסום התקדמו ולא כל מה שהיה נחשב לשיטת פרסום טובה נחשב כזה גם כיום. מכאן משרדי פרסום המבקשים להוביל קמפיינים מצליחים צריכים להיכנס לזירות החברתיות- שם נמצא קהל היעד כיום.
בכל הנוגע לפרסום באינטרנט- חדשנות זה שם המשחק. אם היה נהוג לחשוב לפני מספר שנים כי משרד פרסום ייעלם והאינטרנט יתפוס את מקומו, הרי כיום מבינים כי לא כך העניין. משרדי פרסום הפועלים באינטרנט צריכים להמציא את עצמם מחדש ולהתעדכן בשיטות שונות לפילוח הקהל- ככל שהפעולה של פילוח הקהל תעשה בצורה טובה יותר, כך יהיה ניתן להגיע לקהל רב יותר.
כמו כן, ריבוי הזירות החברתיות מחייב משרד פרסום לפעול בכמה זירות בו זמנית על מנת לא לאבד את הקהל. על מנת לשמור על הקהל בעידן האינטרנט כיום קיימות שיטות שונות באמצעותן ניתן למדוד את האפקטיביות של הפרסום- ניתן לראות כמה גולשים ראו את המודעה וכמה מהם רכשו מוצר מסוים. היות ורבים מבקרים בזירות החברתיות- אותה מודעה תזכה להתייחסות רבה.
תגובות