טיפים שיעזרו לכם לבחור שם מתחם חדש לאתר
בחירת שם מתחם (דומיין) לאתר חדש היא משימה מאתגרת, ובמיוחד אם האתר אינו אתר של חברה או עסק שיש לו כבר שם ייחודי. כמו כן, כיום מרבית שמות המתחם האטרקטיביים בעלי מילה אחת או שתיים כבר נתפסו, הן בשפות זרות ואפילו בעברית. (לדוגמה - .co.ilכלבים).
עם זאת, יש עדיין לא מעט טיפים שיוכלו לעזור לנו להתגבר על המגבלות האלו ולמצוא שם מתחם שיהיה קליט וזכיר : לא בהכרח לצרכי הקלדה (רוב האנשים היום מגיעים לאתרים דרך מנועי חיפוש ורשתות חברתיות), אלא בעיקר לצרכי מיתוג.
משחקי מילים או מיזוג של מספר מילים
גם אם שם המתם המדויק אותו רצינו תפוס, תמיד נוכל ליצור שם מתחם חדש ממילים קיימות. לדוגמה, אם החברה שלנו עוסקת בהגדלת שיעורי ההמרה ברשת, נוכל לתת למילה Conversion גוון "סקסי" יותר אם נשתמש בביטוי Converto (כמו סדרת הגלידות המפורסמת קורנטו). אמנם לא מדובר במילה שבפני עצמה יש לה משמעות, אבל למי שמגיע מתחום השיווק, ברור מאוד שמדובר במשחק מילים על המילה Conversion. דוגמה לשילוב אחר הוא מיזוג של המילים Thumbs ו - Nap בדומה לביטוי Thumbs Up, שם כזה יכול לשמש למשל אתר שעוסק במתן פתרונות ארגונומיה למשתמשי מחשב כבדים (משתמשים אלו נוטים לסבול לעיתים מתופעות של עקצוצים או הירדמות של כפות הידיים).
ראשי תיבות, תרגום וכו'
למרות שראשי תיבות הם לפעמיים הפיתרון הכי קל וזמין, חשוב לא להשתמש בהם בצורה מוגזמת על מנת שלא יוצר ביטוי חסר משמעות. פתרון ביניים יכול להיות שימוש במילה אחת בשלמותה ולהסתפק באותה הראשונה של מילה אחרת. לדוגמה, עמוד הבית של רשת דוריס קצבים נמצא בכתובת doris-k.co.il.
שאלה נוספת שעולה בעיקר אצל אתרים ישראלים היא האם לתרגם את שם האתר או המוצר לאנגלית, וכאן כלל האצבע הוא עד כמה האיות באנגלית מסורבל אם בכלל. אם נחזור לדוגמה של doris-k.co.il, נוכל לראות שהרבה יותר קל לאיית את השם דוריס באנגלית מאשר את המילה "קצבים". לעומת זאת, מרבית האתרים בתחום העיצוב כן מעדיפים להשתמש במילה Design בשם המתחם שלהם מכיוון שמדובר במילה נפוצה יחסית שכבר נכנסה לסלנג העברי (בניגוד למילה קצבים באנגלית, Butchers).
להתגלח על הדומיין של אתר אחר - לא מומלץ
לסיום, אסור לנו לשכוח שאנחנו עדיין במדינה בה קיצורי דרך ועיגולי פינות הם דבר שבשגרה, ולכן התפרסמו בעבר לא מעט מקרים בהם אנשים קנו שמות מתחם המזכירים מאוד שמות של אתרים ידועים וניסו להרוויח על גבם של אותם אתרים על ידי שימוש בשם מתחם דומה מאוד. במקרים בהם היה קל להוכיח ששם המתחם נרכש לצורכי הטעיה, איגוד האינטרנט הישראלי החזיר את שם המתחם לצד הנפגע ופרסם את המקרה באתר שלו למורת רוחו של הצד הפוגע כמובן.
תגובות