בניית אתר תדמית
תארו לכם את הסיטואציה הבאה. אתם מחפשים בעל מקצוע מסוים לטיפול בבעיה מסוימת, נניח חברת העוסקת באלומיניום על מנת לתקן תריסים שהתקלקלו בביתכם. אתם מניחים שבעלי העסקים בתחום בצעו בניית אתר תדמית לעסק שלהם. אתם ניגשים למחשב, פותחים את הדפדפן, ברב המקרים באתר גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, וצופים בכל אלה אשר השקיעו בבניית אתר תדמית לעסק שלהם. במי תבחרו זו שאלה אחרת לגמרי. כאן נכנס לעניין תחום נוסף ומשמעותי ביותר מעבר לבניית אתר תדמית או בניית אתרי תדמית שהוא נושא קידום אתרים. למעשה ניתן לומר שעניין קידום אתרים הוא הנדבך הבא עבור העסק לאחר בניית אתר תדמית. אולם דבר ראשון שעל בעל העסק לבצע, על מנת לבצע קידום אתרים, הוא כמובן מאילו בניית אתר תדמית.
כיצד חיפשו פעם בעל מקצוע
בעבר, לפני שנים לא רבות במיוחד, (ויש להדגיש כאן לא רבות במיוחד כי עניין השיווק באינטרנט הוא תחום צעיר יחסית) ולפני עידן בניית אתר תדמית, חיפשתם בכל הבית את הספר המכונה "דפי זהב". הייתם מחפשים ידנית בספר לפי אינדקס בעלי מקצוע. בעלי העסקים לא השקיעו אז בבניית אתר תדמית אלא דאגו שהם יופיעו בספר דפי זהב תמורת תשלום לחברת דפי זהב. ניתן למצוא דמיון מסוים בין פרסום בספר דפי זהב ולבניית אתר תדמית: בשניהם היו בעלי עסקים שהשקיעו במודעה שלהם בספר שיופיע בעיצוב מסוים ובולט לעין בדומה לבניית אתר תדמית, שם נושא עיצוב ומשיכת העין הם כלל חשוב ומשמעותי. כמו כן כמו שיש בספר דפי זהב אינדקס והפניות למודעות, גם בבניית אתר תדמית קיים תכנון של שימוש באינדקסים והפניות.
כיצד מחפשים היום בעל מקצוע
כיום, כמוזכר בדוגמת החיפוש אחר מתקני תריסים ובניית אתר תדמית, כדי לחפש בעל מקצוע, ניגשים למחשב, גולשים לאתר גוגל ומקישים בשורת החיפוש את הנדרש. כל אלה שהשקיעו בבניית אתר תדמית יופיעו מן הסתם בתוצאות החיפוש. וכאן נוכל למצוא עוד דמיון אחד בין החיפוש בדפי זהב והתוצאה של בניית אתר תדמית: הסלוגן "תן לאצבעות ללכת במקומך" נשאר רלוונטי מתמיד!
תגובות