האינטרנט הוא חברם הטוב ביותר של העסקים הקטנים, אם כי מרביתם עדיין לא הפנימו את זה, ועדיין לא הבינו כיצד יוכלו למנף את האינטרנט כדי לקחת את העסק שלהם קדימה. אם בעבר, היכולת להגיע לקהל לקוחות גדול הייתה שמורה למותגים חזקים ולחברות גדולות, שיכלו לפרסם במדיה, היום היכולת הזו עומדת לרשות כל עסק קטן, גם היא מבוצעת בטכניקות אחרות ובפלטפורמות שונות. קידום אתרים במרכז הארץ למשל, יכול להוביל כל עסק קטן במרכז אל ראש רשימת החיפוש של גוגל, ולאפשר לו לפגוש את הלקוחות הפוטנציאליים שלו בדיוק ברגע בו הם מחפשים אותו.
תהליך שיווקי גנרי עם היבטים לוקאליים
קידום אתרים במרכז הוא תהליך שיווקי דומה לקידום אתרים גנרי, אך נושא בתוכו גם מרכיבים לוקאליים, אותם מקדמת מאוד גוגל בשנים האחרונות. כמנוע החיפוש הגדול בעולם, לגוגל חשוב שאנשים המחפשים מידע דרך מנוע החיפוש, יוכלו להגיע בקלות ובמהירות הרבות ביותר אל יעדם, וחלק מרכזי בכך הוא היכולת למקד את החיפוש סביב מיקום מסויים. כך למשל, אדם המחפש שירות קייטרינג במרכז הארץ, אינו רוצה לקבל תוצאות חיפוש של חברת הקייטרינג הטובה ביותר באזור הצפון.
מיקוד מאמץ הקידום סביב גאוגרפיה
התהליך של קידום אתרים במרכז הוא תהליך שמיועד להשיג שתי מטרות, אם כך:
- לקדם את האתר אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל
- למקד את המאמץ סביב חיפושים של בתי עסק במרכז הארץ
בעבר, כל שנדרש היה לעשות הוא להוסיף את ביטויי המפתח המתאימים לתכני האתר, כך שגם המיקום יבוא לידי ביטוי, ודברים אלה נכונים גם היום. יחד עם זאת, גוגל מבינה היטב כי עסקים רבים משתמשים בביטויי מיקום כדי לקדם את עצמם בכל רחבי הארץ, ולא רק במקום פעילותם האמיתי. בהתאם לכך, בנתה גוגל שורה של כלים שתפקידם הוא לברר את מיקומו האמיתי של העסק, ואת המרחב האמיתי שבו הוא מספק שירות, ולמקד את מאמצי הקידום שלו באותם מיקומים גיאוגרפיים בלבד.
תהליך רציף וקבוע – לא מאמץ חד פעמי
התהליך של קידום אתרים במרכז, כמו כל תהליך קידום אחר, הוא תהליך שדורש התמדה ועבודה שיטתית. תהליך זה מורכב מפעילות תוכן מתאימה ואיכותית, מרכיבי פרסום ממומן, העלאת מדיה ואופטימיזציית אתר ועוד. בעוד שבתי עסק רבים מתייחסים לקידום האתר כמעין מאמץ חד פעמי שאמור לייצר תוצאות לטווח הארוך, תפישה זו אינה יכולה להיות רחוקה יותר מהמציאות. בפועל, מדובר על תהליך קבוע ורציף, שיש ליישם אותו ממש כמו כל תהליך עסקי אחר וממש כמו כל תהליך שיווקי אחר, שנועד לייצר אימפקט מצטבר לאורך זמן. אם עושים נכון את הדברים, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות, שיבואו לידי ביטוי בסופו של דבר, גם בשורה התחתונה של העסק, וזו הרי המטרה המרכזית שלשמה אתם רוצים לקדם את האתר שלכם.
תגובות